Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?

Målbild - Vägen till framtidens hälsa och vård

Kontaktperson

,
Telefon:
E-post:

Här presenteras målbilden av hur framtidens hälsa och vård ser ut år 2035.

Målbilden beskriver ett paradigmskifte för vården ur ett medborgarperspektiv. Den ska ge kraft att förändra arbetssätt och skapa nya tjänster som formar en ny vård. En vård som svarar mot varje persons behov och förutsättningar och möjliggör en jämlik hälsa hos befolkningen. De nya arbetssätten ska också underlätta kompetensförsörjningen och bidra till en hälsofrämjande arbetsmiljö.

Klicka på respektive mål i bilden nedan för att läsa mer.

Jag får stöd att främja min hälsa

7 mars 2018
Kommentera sidan

Kommentera innehållet på sidan

Här kan du skicka in synpunkter eller kommentera innehållet på den aktuella webbsidan.
Det du skriver här skickas till Region Norrbottens webbredaktion.

Om du behöver kontakta vården ska du inte använda detta formulär. Ange inte några personuppgifter här.

Kontakta istället din hälsocentral eller vårdenhet via telefon eller genom att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster.

* = Obligatorisk uppgift

    • Bild för användarverifiering
  • 26
  • FEB
  • 2019
  • 11:30
Lisette Sällström, projektledare Region Norrbotten

Region Norrbotten först ut med mobil incheckning och betalning i vården

Region Norrbotten är tillsammans med Region Skåne först i landet med att införa självincheckning i vården via mobilen. "Vi gör det i första hand för patienternas skull, men det här efterfrågas även av personal", säger Lisette Sällström, projektledare.

Region Norrbotten först ut med mobil incheckning och betalning i vården

  • 30
  • JAN
  • 2019
  • 11:30
Distriktssköterska Linda J Bäckström på Örnäsets hälsocentral och verksamhetsutvecklare Anna Lindh på Region Norrbotten

Hälsocentralen som designar vården utifrån patienternas behov

Tjänstedesign är en metodik som tidigare mest använts inom näringslivet, för att designa tjänster anpassade till olika slags kunder. Inom Region Norrbotten har man nu tagit till sig metodiken för att designa vård utifrån patienternas behov.

Hälsocentralen som designar vården utifrån patienternas behov

  • 28
  • NOV
  • 2018
  • 11:30
Stefan Carlsson IT-strateg

Digitaliseringen inom Region Norrbotten tar ett språng framåt

Region Norrbotten ligger i framkant när det gäller digitalisering inom vården. Exempel på digitaliseringsinitiativ som är på gång är en förstudie om att inrätta en digital hälsocentral för första linjens vård, mobil självincheckning och betalning för patienter som besöker regionens vårdinrättningar samt breddinförande av webbtidbokning.

Digitaliseringen inom Region Norrbotten tar ett språng framåt

Se alla nyheter

Filmer

Här hittar du en spellista med filmer om 2035-arbetet.

Kontakt

Magdalena Jonsson
Uppdragsledare / Chef Enheten för förbättring och förnyelse
E-post: magdalena.jonsson@norrbotten.se
Mobil
: 072 - 224 03 87

Lisbeth Löpare-Johansson
Uppdragsansvarig / Utvecklingsdirektör
E-post: Lisbet Löpare-Johansson
Mobil: 070-567 44 66