Region Norrbotten rekryterar ny HR-direktör

• Publicerad: 2022-06-16

Nu är det klart vem som blir Region Norrbottens nya HR-direktör. Den tillträdande direktören heter Henrik Söderström och har lång erfarenhet av HR-området inom den privata sektorn.

Henrik Söderström har gått civilekonomprogrammet och sedan arbetat inom näringslivet, bland annat hos H&M, Telenor och Bredbandsbolaget. Han har arbetet 12 år inom H&M koncernen och arbetar idag inom H&M Business Tech som chef för HR partners globalt och i Sverige. En stödfunktion som omfattar cirka 2500 medarbetare.

– Som vår nya HR-direktör kommer Henrik Söderströms gedigna erfarenhet av att jobba med medarbetarnas utveckling komma till nytta. Vi har genomgått en stor förändringsresa och det känns bra att vi nu kan bemanna den viktiga chefsposten som HR-direktör, säger Anna-Stina Nordmark-Nilsson.

Henrik Söderström är 44 år, är uppvuxen i Umeå och har just flyttat med sin familj till Luleå. Han tillträder som HR direktör den 15 september 2022.

Namn: Anna-Stina Nordmark-Nilsson
Titel: Regiondirektör