Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?

Tydliggörande av rutin för vid driftsstopp i Lifecare SP

Kontaktperson

,
Telefon:
E-post:

I överenskommelse med styrgruppen för Samordnad planering har man beslutat 2019-06-14 som ett tillägg till Gemensamma riktlinjerna för samverkan att nödvändiga kontakter mellan aktörerna ska tas via telefon efter driftstopp av IT-stödet Lifecare SP som varar mer än tre timmar.

Under driftsstopp sker all dokumentation i respektive journal/verksamhetssystem där typ av information delgivits samt datum och klockslag när detta skett. Eventuellt betalningsansvar för kommunen räknas ut utifrån dessa hållpunkter. Efterregistrering av utskrivningsklar i Lifecare är inte möjligt då redatering inte är tillåtet.

19 juni 2019
Kommentera sidan

Kommentera innehållet på sidan

Här kan du skicka in synpunkter eller kommentera innehållet på den aktuella webbsidan.
Det du skriver här skickas till Region Norrbottens webbredaktion.

Om du behöver kontakta vården ska du inte använda detta formulär. Ange inte några personuppgifter här.

Kontakta istället din hälsocentral eller vårdenhet via telefon eller genom att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster.

* = Obligatorisk uppgift

    • Bild för användarverifiering